x Ta strona wykorzystuje pliki cookies m.in. do celów statystycznych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki.
Paul Mitchell
Informacje
Paul Mitchell
Informacje
Paul Mitchell
Kto stoi za flakonem?

30 lat temu dwóch przyjaciół miało wizję: zbudować firmę stworzoną przez fryzjerów dla fryzjerów, która dostarczyłaby fryzjerom narzędzia potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Wszystko rozpoczęło się w 1980 roku, kiedy Paul Mitchell i John Paul DeJoria zdecydowali się wprowadzić na rynek profesjonalny system pielęgnacji włosów oparty na rewolucyjnej, nowej metodzie modelowania włosów oraz na rewolucyjnym nowym produkcie Hair Sculpting Lotion™. Założyli spółkę o nazwie Paul Mitchell Systems, znaną jako John Paul Mitchell Systems®. Wspólnicy zaczęli promować swoje produkty pod marką Paul Mitchell® ponieważ to Paul był opiniotwórczym fryzjerem.

Pierwsze lata działalności firmy były trudnym okresem. John Paul powiedział kiedyś: „Powinniśmy byli zbankrutować około 50 razy w ciągu tego pierwszego roku.” Słynne dziś na całym świecie czarno-białe opakowania były wynikiem braku pieniędzy na kolorowy tusz. Był moment, że firma składała się tylko ze skrytki pocztowej i automatycznej sekretarki, na której koleżanka posiadająca angielski akcent nagrała wiadomość informującą o istnieniu „biura” firmy.

Jednakże, wyjątkowa strategia działania, oparta na głębokich przekonaniach i wartościach doprowadziła firmę do sukcesu. Mitchell i DeJoria sami zaczęli „wychodzić” do Klientów, oferując właścicielom salonów darmowe prezentacje swoich produktów oraz możliwość zakupu towaru z opcją zwrotu niesprzedanych przez salon kosmetyków. Byli pierwsi, którzy zastosowali takie praktyki w branży produktów pielęgnacyjnych, co w rezultacie uczyniło firmę John Paul Mitchell Systems® najdynamiczniej rozwijającym się przedsiębiorstwem z udziałem kapitału prywatnego w Stanach Zjednoczonych. Niestety, w 1989 roku Paul Mitchell zmarł na raka trzustki. Aktualnie kontynuacją jego dzieła zajmuje się Angusa Mitchell – syn Paulla Mitchella.

Marzenie wspólników rozkwitło. Dziś, John Paul Mitchell Systems® osiąga roczne wyniki sprzedaży detalicznej na poziomie 900 milionów dolarów. W obecnej chwili firma ma w swojej ofercie około 90 produktów (wliczając marki Paul Mitchell, Modern Elixirs™, The Tea Tree Collection, Paul Mitchell®Express Style™ and Paul Mitchell® Professional Hair Color). Wszystkie produkty John Paul Mitchell Systems® do pielęgnacji włosów i skóry są produkowane w Stanach Zjednoczonych. John Paul Mitchell Systems® współpracuje z dystrybutorami w 73 krajach, którzy dostarczają produkty do tysięcy salonów fryzjerskich.

Firma zarządzana jest zgodnie z jej początkową wizją. Mimo wielu lukratywnych ofert kupna, składanych przez duże korporacje, konsekwentnie odmawia się sprzedaży firmy, z powodu związania początkową przysięgą trwania na straży branży produktów do pielęgnacji. Ponieważ żadna z korporacji nie jest w stanie zagwarantować sprzedaży produktów Paul Mitchell ® jedynie poprzez salony fryzjerskie, dla Johna Paula sprzedaż detaliczna po prostu nie wchodzi w grę.


Wróć