x Ta strona wykorzystuje pliki cookies m.in. do celów statystycznych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki.
Paul Mitchell
Informacje
Paul Mitchell
Informacje
Paul Mitchell
BEHIND THE BOTTLE

38 lat temu dwóch przyjaciół miało wizję, by zbudować firmę stworzoną przez fryzjerów dla fryzjerów, która dostarczy im narzędzia potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Wszystko rozpoczęło się w 1980 roku, kiedy Paul Mitchell i John Paul DeJoria zdecydowali się wprowadzić na rynek profesjonalny system pielęgnacji włosów oparty na rewolucyjnej metodzie modelowania włosów oraz produkcie Hair Sculpting Lotion™. Założyli spółkę o nazwie Paul Mitchell Systems. Wspólnicy zaczęli promować swoje produkty pod marką Paul Mitchell® ponieważ to właśnie Paul był opiniotwórczym i charyzmatycznym fryzjerem.

Pierwsze lata działalności firmy były trudnym okresem. „Powinniśmy byli zbankrutować około 50 razy w ciągu tego pierwszego roku” - powiedział kiedyś John Paul. Słynne dziś na całym świecie czarno-białe opakowania były wynikiem braku pieniędzy na kolorowy tusz. Był moment kiedy firma składała się tylko ze skrytki pocztowej i automatycznej sekretarki, na której koleżanka posiadająca angielski akcent nagrała wiadomość informującą o istnieniu „biura” firmy.

Wyjątkowa strategia działania oparta na głębokich przekonaniach i wartościach doprowadziła firmę do sukcesu. Mitchell i DeJoria sami zaczęli wychodzić do klientów, oferując właścicielom salonów darmowe prezentacje swoich produktów oraz możliwość zakupu towaru z opcją zwrotu niesprzedanych przez salon kosmetyków. Byli pierwszymi, którzy zastosowali takie praktyki w branży produktów pielęgnacyjnych, co w rezultacie uczyniło firmę John Paul Mitchell Systems® najdynamiczniej rozwijającym się prywatnym przedsiębiorstwem w Stanach Zjednoczonych. Niestety, w 1989 roku, Paul Mitchell zmarł na raka trzustki. Aktualnie kontynuacją jego dzieła zajmuje się John Paul DeJoria i Angus Mitchell – syn Paula Mitchella.

Marzenie wspólników rozkwitło. Dziś John Paul Mitchell Systems® osiąga roczne wyniki sprzedaży detalicznej na poziomie 900 milionów dolarów. W obecnej chwili firma ma w swojej ofercie liczne linie produktów (Paul Mitchell, The Tea Tree Collection, Paul Mitchell®Express Style™, Paul Mitchell® Professional Hair Color, Marula, Awapuhi Wild Giger, Neuro itd). Wszystkie produkty John Paul Mitchell Systems® do pielęgnacji włosów i skóry są produkowane w Stanach Zjednoczonych. John Paul Mitchell Systems® współpracuje z dystrybutorami w 80 krajach, którzy dostarczają produkty bezpośrednio do tysięcy salonów fryzjerskich.

Firma zarządzana jest zgodnie z jej początkową wizją. Mimo wielu lukratywnych ofert kupna składanych przez duże korporacje konsekwentnie odmawia się sprzedaży firmy. Początkowa przysięga wspólników założycieli trwania na straży branży produktów do pielęgnacji i pozostania prywatną marką trwa nadal. Żadna z korporacji nie jest w stanie zagwarantować sprzedaży produktów Paul Mitchell® jedynie poprzez salony fryzjerskie, zatem dla Johna Paula sprzedaż detaliczna po prostu nie wchodzi w grę.

Co więcej, wyróżnikiem marki Paul Mitchell jest rozległa działalność charytatywna i społeczna - od lat m.in. wspiera organizacje i akcje walki z rakiem piersi i ochrony zwierząt. Paul Mitchell działa także na rzecz wspierania i zalesiania terenów Amazonii, a poprzez aktywne i w pełni ukierunkowane na sukces działania walczy o zakaz testowania produktów na zwierzętach. Ta filozofia przyświeca marce od początku jej założenia, a przez lata jest konsekwentnie i z sukcesem realizowana.


Wróć